نسپرسو

نسپرسو چیست و بهترین دستگاه نسپرسو کدام است؟

اکثر افرادی که خوره‌ی قهوه هستند احتمالا همیشه برایشان سوال بوده است که نسپرسو چیست؟! یا تفاوت آن با اسپرسو در چه مواردی هست؟! با توجه به اینکه از عرضه دستگاه‌های نسپرسو ساز مدت زیادی نگذشته است، معمولا اکثر اطلاعاتی که در فضای مجازی یافت می‌شود ناقص می‌باشد.

در ادامه ما به طور کامل به این سوال و هرآنچه که لازم است شما از نسپرسو و دستگاه‌های آن بدانید به طور کامل خواهیم پرداخت. به یاد داشته باشید چنانچه قصد خرید دستگاه های نسپرسو را دارید، می‌توانید برای انتخاب بهترین مدل، با همکاران ما تماس بگیرید و مشاوره لازم را دریافت کنید.

صفر تا صد نسپرسو و معرفی انواع دستگاه نسپرسو

دستگاه نسپرسو، یک دستگاه قهوه‌ساز کپسولی است که از کپسول‌های نسپرسو برای تهیه قهوه استفاده می‌کند. کپسول‌های نسپرسو حاوی پودر قهوه آسیاب شده هستند که در یک محفظه آلومینیومی قرار گرفته‌اند. وقتی یک کپسول نسپرسو در دستگاه قرار می‌گیرد، آب داغ با فشار از طریق آن عبور می‌کند و یک فنجان قهوه اسپرسو با طعمی غلیظ و غنی تهیه می‌شود.

دستگاه‌های نسپرسو در انواع مختلفی از مدل‌ها موجود هستند، از مدل‌های کوچک و جمع‌وجور تا مدل‌های بزرگ و پیشرفته. قیمت دستگاه‌های نسپرسو نیز بسته به مدل و ویژگی‌های آن‌ها متفاوت است.

نسپرسو یک نام تجاری محبوب در دنیای قهوه است و به دلیل سهولت استفاده، تنوع طعم‌ها و کیفیت بالای قهوه شناخته می‌شود.


دستگاه نسپرسو چگونه عمل می‌کند؟

اگرچه دستگاه‌های نسپرسو در طراحی‌ها و ویژگی‌های مختلفی ممکن است اختلاف داشته باشند، اما اصول کارکرد آن‌ها به شکل کلی به این صورت است:

یک کپسول اسپرسو در جلوی دستگاه قرار می‌گیرد و آب در یک مخزن قرار می‌گیرد. وقتی کاربر دستگاه را فعال می‌کند، آب از طریق یک لوله عبور کرده و دستگاه آب داغ را از طریق  لوله به داخل کپسول پمپ می‌کند. سپس آب گرم با فشار از دستگاه عبور کرده و از طریق کپسول اسپرسو عبور می‌کند تا اسپرسو تولید شود.


چه تفاوت‌هایی بین اسپرسو و قهوه‌ای که دستگاه نسپرسو تولید می‌کند وجود دارد؟

در اینجا بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت و آن را بازتر خواهیم کرد. نیاز به توضیح بیهوده نیست!!! در یک کلام  اسپرسو به قهوه غلیظ اشاره دارد که با فشار زیر دستگاهی از دانه‌های قهوه فشرده، آب داغ را عبور داده و تولید می‌شود.

با این تعریف، نسپرسو نوعی از اسپرسو است که از کپسول های ساخت شرکت نسپرسو تهیه شده است البته تا زمانی که فشار آن با اسپرسو معمولی همخوانی داشته باشد. اسپرسو به طور استاندارد با فشار 9 بار تهیه می‌شود، در حالی که سازندگان دستگاه‌های نسپرسو مدعی هستند این دستگاه‌ها فشاری تا 15 بار می‌توانند تولید کنند.

با این حال، برخی از علاقه‌مندان به قهوه ممکن است ادعا کنند که نسپرسو کیفیت یک اسپرسو  کامل را ندارد. بسیاری از باریستاها قهوه تولیدی توسط دستگاه نسپرسو را بیشتر شبیه به قهوه‌ساز موکا (Moka pot) تا اسپرسو واقعی توصیف می‌کنند. مشهود‌ترین تفاوت احتمالاً غلظت کمتر قهوه نسپرسو نسبت به اسپرسو باشد. اما این نمیتواند صحیح باشد زیرا نوع کپسول مورد استفاده و دستگاهی که با آن نوشیدنی تهیه می‌شود تاثیر بسزایی در این امر دارد و در بسیاری از موارد اسپرسویی که از دستگاه‌های کپسولی نسپرسو تهیه می‌شود به مراتب با کیفیت تر از اسپرسویی هست که از دستگاه‌هاس سنتی پودری بدست می‌آید.

بسیاری از افراد معمولا تفاوتی بین این دو احساس نمی‌کنند و حتی به دلیل کیفیت بالای کپسول‌های نسپرسو، نوشیدنی حاصل از دستگاه‌های نسپرسو را با کیفیت تر می‌دانند. نسپرسو، قهوه نسبتاً خوشمزه و متوازنی تولید می‌کند و ممکن است با سلیقه شما کاملاً سازگار باشد. سطح اسیدیته آن هم معمولا پایین و مطلوب می‌باشد.


کدام گزینه برای استفاده در خانه بهتر است؟

اما بحث این است که کدام‌ یک از دستگاه‌های نسپرسو کپسولی یا اسپرسوسازهای پودری برای استفاده خانگی مناسب‌تر است؟! استفاده از دستگاه نسپرسو به عبارتی بسیار آسانتر از دستگاه اسپرسو سنتی است. کاری که باید انجام دهید، فقط باز کردن دستگاه، قرار دادن کپسول و شروع فرآیند قهوه‌سازی است. به همین راحتی بدون هیچ تدارک اولیه و کثیف کاری!!!

دستگاه نسپرسو به ندرت نیاز به تنظیم یا کنترل دارد. دستگاه به طور پیش‌فرض برای شما تنظیم شده است تا با سرعت هرچه تمام‌تر به شما طعم دلنشینی را ارائه دهد. برخی علاقه‌مندان ممکن است انتقاد کنند که سادگی کار با دستگاه‌های نسپرسو ساز آن جذابیت تهیه قهوه را از دست می‌دهد، اما در مقابل، شما به سرعت نوشیدنی با طعم یکسان و مطلوب و به شیوه‌ای کارآمد تحویل می‌گیرید.

اما در آن‌سو نیز دستگاه اسپرسو سنتی به شما کنترل کاملی بر تمامی متغیرهای تهیه قهوه می‌دهد و این شامل آسیاب کردن دانه‌های قهوه، تمپ کردن، و همه چیز مرتبط با تهیه قهوه می‌باشد. البته شایان ذکر است اگر هر کدام از این مراحل به طور صحیح انجام نگیرد شما از سرو یک قهوه ایده‌آل دور خواهید شد و این موردی هست که دقیقا در نسپرسو سازها وجود ندارد.

حالا باید این سوال را بپرسیم که آیا شما به دنبال یادگیری مهارت تهیه قهوه و باریستا شدن یا حتی یک سرگرمی جدید هستید یا فقط می‌خواهید بدون هیچ دردسر و کثیف‌کاری، یک فنجان قهوه باکیفیت را سریعا از دستگاهتان تحویل بگیرید و نوش‌جان کنید؟!

برای جواب به این سوال در ادامه با مجله کمپانی نسپرسو همراه باشید تا به جواب خود برسید.


راهنمای خرید دستگاه‌های نسپرسو

بله، دستگاه‌های نسپرسو به شما امکان انجام سریع و آسان تهیه یک فنجان اسپرسو لذیذ را می‌دهند، اما همه دستگاه‌های نسپرسو یکسان نیستند. در واقع، با توجه به تنوع ویژگی‌های متمایز موجود، انتخاب و خرید یکی از آنها ممکن است چالش‌برانگیز باشد!

یکی از جنبه‌های مشکل انتخاب بهترین دستگاه نسپرسو برای شما، این است که کدام دستگاه مناسب شما و نیازهایتان است. در اینجا، ما چند نکته کاربردی برای خرید دستگاه‌های نسپرسو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


دسته‌بندی‌های مختلف دستگاه‌های نسپرسو و معانی آنها

اسنزا “Essenza

این کلاس ساده از دستگاه‌های نسپرسو کوچک و قابل حمل است و تنها چند آپشن محدود را ارائه می‌دهد. این دستگاه به اندازه کافی کوچک است که در اکثر فضاهای آشپزخانه جا می‌شود و طراحی خاص آن استفاده از آن را آسان می‌کند. با این حال، ایسنزا کمی کندتر از مدل‌های دیگر (مانند پیکسی) عمل می‌کند و می‌توان گفت سرعت پایین‌تری دارد هرچند که سرعت آن در حد چند ثانیه است و به نحوی نیست که در عملکرد ن اخلال ایجاد کند.

پیکسی Pixie

پیکسی همانند اسنزا ارزان و آسان در استفاده است، اما بهترین ویژگی آن، این است که تنها حدود 25 ثانیه طول می‌کشد تا به دمای مطلوب برای تهیه اسپرسو برسد. قابل ذکر است که پیکسی دارای هیچ مخلوط‌کن قهوه‌ای نیست، که یکی از ویژگی‌های معمول برای علاقه‌مندان به کاپوچینو است. پیکسی دارای مخزن آب کوچک‌تری نسبت به دستگاه‌های مدل سیتیز است و یک سینی جمع‌شونده زیر قهوه‌ساز دارد.

سیتیز”CiTiz

سری سیتیز دارای سه مدل برای انتخاب است. مدل‌های استاندارد، CitiZ & Milk (دارای یک مخزن داخلی برای گرم کردن و فوم سازی شیر) و CitiZ & Co که در واقع 2 دستگاه نسپرسو مختلف در یک دستگاه برای محیط‌های تجاری می‌باشد. سیتیز دارای مخزن آب بزرگتری نسبت به پیکسی است.

کریتیستا Creatista

این مدل به شما امکان می‌دهد به مانند یک باریستا برای خود عمل کنید، زیرا بسیاری از کارهای مرتبط با این دستگاه به صورت دستی انجام می‌شود. لوله بخاری که در آن وجود دارد به شما اجازه می‌دهد تا ساختار و دمای شیر را تعیین کنید، و می‌توانید بسته باریستا اضافی را که شامل مجموعه کاپوچینو و شیکر است خریداری کنید. کریتیستا همچنین دارای یک گرم‌کن فنجان است.

لاتیسیما Lattissima

شامل یک صفحه نمایش تاچ اسکرین است و برای قهوه‌های مبتنی بر شیر مانند لاته مناسب است. این مدل همچنین شامل یک کف شیرساز برای فوم کردن شیر است همچنین قابلیت تمیز کردن خودکار را نیز دارد.

 


بررسی دستگاه‌های نسپرسو اینیسیا
Inissia Espresso Maker

این دستگاه قهوه ساز نسپرسو به آسانی قابل حمل است و برای علاقه مندان به قهوه که حوصله انتظار برای دم کشیدن قهوه خود را ندارند، ایده آل است.

دستگاه‌های نسپرسو اینیسیا فقط به چند ثانیه برای گرم کردن آب نیاز دارند و شما می توانید در عرض چند ثانیه یک فنجان اسپرسوی خوشمزه تهیه کنید.

اینیسیا یک پمپ فشار قوی کاربر پسند دارد که تا 19 بار فشار را ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد قهوه ای تولید کنید که حتی یک باریستای حرفه‌ای را به تحسین شما وادار کند. علاوه بر این، مخزن آب آن به اندازه کافی بزرگ است که می توان تا 9 فنجان قهوه را تهیه کرد. نسپرسوساز اینیسیا دارای سینی چکه‌گیر می‌باشد و این دستگاه همچنین دارای رتبه انرژی کلاس “A” است.

مزایا

  • ارزان‌تر از مدل‌های دیگر نسپرسو است.
  • استفاده ساده و راحت با چندین دکمه قابل برنامه‌ریزی.
  • گرم شدن دستگاه در 25 ثانیه.
  • بعد از حدود نه دقیقه عدم فعالیت، ویژگی خاموشی خودکار فعال می‌شود.

معایب

  • طراحی مدل اینیسیا به گونه ای است که در پاره‌ای موارد ممکن است کپسول‌ها به طور صحیح در جای خود قرار نگیرند و این باعث می‌شود گاهی اوقات کپسول‌ها خرد شوند.

 


نسپرسو ساز پیکسی
 Pixie

پیکسی یکی از مدل‌های ایده آل برای افرادی است که در آپارتمان زندگی می کنند. این دستگاه اسپرسو ساز فضای زیادی را اشغال نمی کند و اندازه آن بسیار کوچک است. با این حال، ویژگی های آن مشابه مدل های بزرگتر است و دکمه های قابل برنامه ریزی پیکسی به شما امکان می دهد حجم قهوه خود را شخصی سازی کنید.

نسپرسوساز پیکسی همچنین با نور پس زمینه قرمز به شما هشدار می دهد که مخزن خالی است. علاوه بر این، ظرف کپسول های استفاده شده می تواند تا 11 عدد کپسول را در خود جای دهد. ویژگی های اساسی آن با سایر مدل های اولیه نسپرسو تفاوتی ندارد.

با استفاده از دکمه هایی که تدارک دیده شده‌است، می تواند برای تهیه فنجان های بزرگتر نیز اسپرسو بسازد. با دستگاه نسپرسو پیکسی می توان لانگ و اسپرسو درست کرد. پمپ این دستگاه 19 بار فشار ایجاد می کند که به شما امکان تهیه نوشیدنی‌هایی برابر با آنچه باریستاهای حرفه‌ای می‌سازند، می‌دهد.

اگر دستگاه به مدت 9 دقیقه غیرفعال باشد، به جهت صرفه جویی در انرژی به طور خودکار خاموش می شود. این دستگاه شامل یک کیت رایگان از انواع کپسول ها است که به شما امکان می دهد تعدادی از طعم‌های محبوب و دلپذیر را امتحان کنید.
دلونگی و کروپس هر دو پیکسی را تولید می کنند، اما تفاوت اصلی آنها بیشتر ظاهری است. زیرا هر دو مشخصات یکسان دارند.

مزایا

  • این دستگاه فقط 11 سانتی متر عرض دارد.
  • آب را در حدود 30 ثانیه گرم می‌کند.
  • می توان به راحتی لانگو و اسپرسو را با استفاده از دکمه های از پیش برنامه ریزی شده تهیه کرد، که این ویژگی نیاز به وارد کردن دستی تنظیمات را از بین می برد.

معایب

  • مخزن آب این دستگاه در مقایسه با سایر مدل های نسپرسو کوچکتر است.
  • سینی فنجان تاشو است، اما اتوماتیک نیست.

 


اسپرسو ساز نسپرسو اسنزا مینی
Essenza Mini

اگر می‌خواهید نوشیدنی‌های کافه را در خانه خود تهیه کنید اما نمی‌خواهید یک دستگاه بزرگ فضای آشپزخانه شما را اشغال کند، این مدل دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید. این کوچکترین دستگاه موجود در بازار است که می تواند فنجان قهوه ایده‌آل شما را درست کند.

اسنزا مینی در سه رنگ موجود است. می توانید مدل تمام مشکی، قرمز یا سبز فسفری را انتخاب کنید

اسنزا مینی یک فنجان قهوه را 30 ثانیه پس از فشار دادن یک دکمه تولید می کند. نسپرسوساز اسنزا مینی مناسب برای افرادی با سبک زندگی پرمشغله و همچنین برای افرادی است که نمی خواهند کیفیت قهوه خود را تحت هیچ شرایطی پایین بیاورند.

می توانید از انواع کپسول های نسپرسو و سایر مارک‌‌ها برای تهیه لانگو یا اسپرسو استفاده کنید همچنین اسنزا مینی شامل یک بسته خوش آمدگویی 16 کپسولی است که به شما امکان می دهد تعدادی از طعم‌های پر طرفدار را امتحان کنید.

برای صرفه جویی در انرژی، اگر بیش از 9 دقیقه بیکار بماند، دستگاه به طور خودکار خاموش می شود. به طور خلاصه، این دستگاه نسپرسو به شما ایمنی، صرفه جویی در فضا و سرعت را می دهد. جالب اینجاست که این یکی از ارزان ترین دستگاه های نسپرسو موجود در بازار است.

مزایا

  • فضای بسیار کمی را اشغال می کند که برای آشپزخانه های کوچک ایده آل است.
  • فقط 30 ثانیه طول می کشد تا آب گرم شود. بنابراین، شما مجبور نیستید برای تهیه قهوه خود منتظر بمانید.
  • 19 بار فشار به شما امکان می دهد به راحتی اسپرسوهای ایتالیایی سنتی درست کنید.
  • کیت خوش آمدگویی حاوی 16 کپسول مختلف نسپرسو است که به شما این امکان را می دهد به محض باز کردن جعبه، نوشیدنی خود را درست کنید.

معایب

  • تعدای از مصرف کنندگان از استحکام بدنه آن رضایت نداشته‌اند.

 


اسپرسوساز نسپرسو ورتو 
Vertuo

دستگاه نسپرسو ورتو با استفاده از تکنولوژی مرکزگرایی پیشرفته، اسپرسوسازی است که دانه‌های قهوه را با آب جوش تا 7000 دور در دقیقه ترکیب می‌کند، تا یک کافی بی نقص را برای سرو به شما تحویل دهد.

کپسول‌های استفاده شده در این دستگاه از نوع Grands Crus هستند. مجموعه این دستگاها شامل فناوری ساخت نوشیدنی‌های متفاوت است، که هر یک از آنها تجربه‌ای منحصر بفرد به شما می‌دهند. هر دستگاه شامل یک کیت است که شامل دوازده کپسول می‌شود و هر یک از آنها طعم متفاوتی دارد.

در دستگاه نسپرسوساز ورتو، تهیه قهوه به کمک یک فرآیند لمسی انجام می‌شود که با بستن اهرم آغاز می‌شود. کپسول‌های استفاده شده به صورت خودکار پس از آماده شدن نوشیدنی از دستگاه خارج می‌شوند. مدل ورتولاین از تکنولوژی اسکن برای مطابقت با نوع Grand Cru استفاده می‌کند و به طور خودکار پارامترهای تهیه قهوه را تنظیم می‌کند تا به درستی بهترین قهوه تهیه شود.

فقط 20 ثانیه طول می‌کشد تا قهوه تهیه شود. علاوه بر این، سه گزینه تنظیم جهت فنجان‌های مختلف در دستگاه وجود دارد.

مزایا

  • زمان گرم شدن بسیار کوتاه.
  • قهوه به کمک تکنولوژی مرکزگرایی یا سانتریفیوژ به شکل ملایم‌تری ترکیب می‌شود.
  • نگهداری و تمیزکاری آسان.

معایب

  • قهوه بسیار داغ نمی‌تواند با این دستگاه تهیه شود.
  • کپسول‌های این مدل از مدل اولیه گران‌تر هستند.

 


دستگاه نسپرسوساز ورتوپلاس
  VertuoPlus

این دستگاه نسپرسو به شما امکان می‌دهد تا انواع مختلفی از قهوه را تجربه کنید. همچنین یک اسپرسو غلیظ را تنها با  فشار دادن یک دکمه می‌توانید سرو کنید و از آن لذت ببرید.

طراحی کاربر پسند و استفاده آسان ورتو پلاس در همان نگاه اول به چشم می‌آید. این دستگاه نسپرسو فرآیند تهیه اسپرسو را کوتاه و شیرین می‌کند. شما نیاز به تنظیم هیچ چیز ندارید، زیرا دستگاه تمام کارهای سنگین را به جای شما انجام می‌دهد و نتیجه آن هر بار یک فنجان قهوه عالی است.

VertuoPlus در رنگ خاکستری کمرنگ، قرمز، مشکی مات و سفید عرضه می‌شود. این دستگاه به هیچ وجه کیفیت را فدای ظاهر نکرده‌ است. زیرا هیچ کس  تمایل ندارد دستگاه قهوه‌ساز زیبایی داشته باشد که نوشیدنی‌های بی کیفیت تولید کند!!!
برای تجربه شگفت انگیز از دستگاه‌های نسپرسو، ورتو پلاس گزینه‌ی بسیار خوبی است.

مزایا

  • سیستم قهوه گیری با یک سانتریفیوژ انجام و بهینه‌سازی هر فنجان قهوه را به طور خودکار و بدون نیاز به اقدام کاربر انجام می‌دهد. شما نیاز به هیچ تنظیماتی ندارید و دستگاه تمامی کارها را انجام می‌دهد. می‌توانید با لمس یک دکمه قهوه را بسازید. دستگاه دارای اجرای خودکار است. مخزن آب نسبتا بزرگ آن نیازی به پر کردن مداوم ندارد.

معایب

  • کپسول‌های Vertuo ممکن است کمیاب و گرانتر از نوع اولیه آن باشد، بنابراین قبل از خرید باید این امر را مدنظر داشته باشید.

 


دستگاه اسپرسو ساز نسپرسو سیتیز CitiZ

این مدل و نسخه CitiZ & Milk تفاوتی ندارند؛ با این حال، اسپرسو ساز CitiZ دارای فروتر شیر یکپارچه نمی‌باشد.

طراحی قابل حمل این دستگاه آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی تبدیل کرده که فضای محدودی در محیط مورد استفاده مانند محیط‌های کاری دارند. با این وجود باز دارای انواع متنوعی از آپشن‌ها می‌باشد.

با توجه به دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی دستگاه، می‌توان به طور خودکار قهوه لانگو یا اسپرسو تهیه کرد. شما می‌توانید آنها را مجدداً برنامه‌ریزی کنید تا حجمی که می‌خواهید تولید کنند و در این راه انواع دستور تهیه را ایجاد کنید.

سینی نشکن جمع‌شونده هم از ویژگی های قابل‌توجه آن می‌باشد.

یک پمپ با فشار بالای 19 بار توانایی عصاره‌گیری طعم و عطر کپسول قهوه‌ی مورد نظر شما را به صورت کامل دارد.

این دستگاه برای افرادی که می‌خواهند قبل از رفتن به محل کار به سرعت یک فنجان قهوه لذیذ داشته باشند، ایده‌آل است. زیرا امکان این را دارد که در حدود 25 ثانیه دمای آن گرم شود و کافی مورد نظر شما را تحویل دهد.

برای صرفه‌جویی در انرژی، اگر دستگاه برای نه دقیقه غیرفعال باشد، به طور خودکار خاموش می‌شود، اما می‌توانید این مدت زمان را به نیم ساعت افزایش دهید.

مزایا:

  • سیتیز به طور منظم قهوه‌ی با کیفیتی تهیه می‌کند و فرآیند آن نیز بسیار سریع است. تمیز کاری آن بسیار آسان می‌باشد.

معایب:

  • بعد از تهیه قهوه، ممکن است کمی نشتی رخ دهد.

 

در این مقاله تلاش کردیم به سوال نسپرسو چیست به طور کامل جواب دهیم. همچنین تعدادی از مدل های نسپرسو که رنج قیمت متوسط و پایینی دارند، نیز به صورت مفصل مورد بررسی قرار گرفت. اما باید بدانید که دستگاه های نسپرسو تنها به این چند مدل محدود نمی شوند و مدل های دیگری مانند کریتیستا و لاتیسیما نیز وجود دارد که دارای امکانات بیشتر و قیمت بالاتر می‌باشند. چنانچه قصد خرید دستگاه نسپرسو ساز دارید و نمی‌دانید چه مدلی مناسب نیازهای شما می‌باشد، می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره خرید دریافت نمایید.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “نسپرسو چیست و بهترین دستگاه نسپرسو کدام است؟

  1. Mohsen Shafieei گفت:

    دمتون گرم خیلی خوب بود چند روز بود که میخواستم نسپرسو بخرم واقعاً کمک شایانی برای انتخاب کردین خسته نباشید

    1. پشتیبانی قهوه ریز گفت:

      خواهش میکنم… چنانچه به مشاوره رایگان جهت انتخاب و خرید بهترین دستگاه نیاز دارید، می توانید با شماره هی مجموعه قهوه ریز تماس بگیرید تا همکاران ما، شما را برای خرید دستگاه متناسب با بودجه و نیاز شما راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *